2008-09-14

Train platform wreck diving

Today I dived at Nebukawa (Longitude 139.140E, Latitude 35.201N, Kanagawa-pref, Japan) where the famous "train platform wreck" had sunk into the sea during the 1923 Great Kanto Earthquake. This unique wreck is located about 10m or 30ft in depth, so it is very easy to dive for everyone. For more info on the scuba diving facilities or something please refer the Nebukawa Diving Center webpage (written in Japanese Language) or contact me.

ダム湖になら他にあるけど、海に沈んだ駅のホームなんて。ネット上をけっこう調べてみたが、世界中の他の場所に見つけられなかった。そういう意味では、世界で唯一のダイビングポイント。

英語で、上に書いたけど、神奈川県の根府川という、今日は、そういうところで3本潜ってきた。

英語で根府川でのダイビングを書いたものはほとんどない。上の英文は、ちょっと宣伝してみたらどうなるだろうか、という社会実験。外人さん、沈んでる古い人工物が大好きだから、反響があったりすると面白いかな。根府川では、私だけダイビング代がどういうわけかタダだったので、その分を世界へ還元。

ここ、透視度がもうちょっと良ければ、文句ないんだけどねぇ。今日は、いい方だったみたい。

他の方々は、ダイビングよりオートキャンプでバーベキューというのが主要な目的のようだった。鉄道マニアでなければ、それが正解か。
この下を閉じる このページを印刷

Comments 0